Content marketing.

Al jaren schrijf ik waardevolle content voor bedrijven. Veel mensen vragen me dan wat dat precies inhoudt: is het marketing of is het copywriting? Bloggen of zomaar een stukje schrijven? Een interview doen of een verhaal maken over een product of bedrijf? En heeft het wel met marketing te maken of social media? Mijn antwoord op alle vragen is: ja.

Content marketing lijkt misschien simpel maar het moet wel kwaliteit, samenhang en diepgang hebben. Zodat het bedrijf en medewerkers uitstralen op de website dat ze weten waar ze over praten, verstand van zaken hebben en ervaringen delen. Dat ze je verder kunnen helpen op een prettige manier en dat je je intuïtief thuis voelt bij hun club. Door praktijkverhalen, tips, checklists, verhalen van medewerkers, ondernemers of interviews en klanten beoordelingen op de website. Dat is content marketing. Elk bedrijf zit namelijk wel op het internet en je website is je visitekaartje. Dus moet je je onderscheiden. En dat doe je ook met je bedrijf: niet alleen met de website maar ook door de degene die de telefoon beantwoord, de mailopvolging bijhoudt, door de professionele afhandeling van zaken, tot en met het goed verzorgde briefpapier, reclamemateriaal en dienstverlening. Want als een potentiële klant een bedrijf moet zoeken en vergelijken op het internet dan leest hij altijd de recensies, de praktijkverhalen, de beoordeling enzovoorts. De content dus.

Anderzijds heeft de regelmatige vernieuwing van content meerwaarde voor het bedrijf doordat er traffic op de website plaatsvindt, de website hoger terecht komt in de ranking van de Google zoeklijst, vooral als er doeltreffend met SEO termen wordt gewerkt in de tekst. Heeft het dus zin? Jazeker. Ik lever regelmatig werk voor een gerenommeerd advocaten bureau, een webshop met medische apparaten, een incassobureau, een schoonheidsspecialiste en een autoverhuurbedrijf. En het werkt. Doordat ik me in het bedrijf verdiep en een vertaalslag maak naar de consument die naar iets op zoek is, maak ik het bereikbaar. Het oh-ja-gevoel, dáár ben ik naar op zoek en dat wil ik! In combinatie met de verzorgde website, de verhalen achter de werknemers en de praktijkverhalen, tips en checklist geeft het je een goed gevoel. Met regelmatig leuke blogs of artikelen geef je je bedrijf een eigen stem, laat je zien dat je verstand van zaken hebt en bouw je aan een community. Zonder schreeuwerig te zijn.

En dat moeten we hebben, daar streven we naar. Want zeg nou zelf, anders zou je dit stuk toch ook niet lezen? Dat is content marketing.

Wil jij meer uit je website, marketing en sales halen en iemand hebben die precies het gevoel van jouw bedrijf wil overbrengen? Bel of mail mij dan, dan werken we samen gestaag en zeker aan een mooie toekomst van jouw bedrijf.

Mail me met jouw vragen: info@estherkreukniet.nl

Of bel me tijdens kantooruren: 0181 35 65 60

 

Mijn tarieven zijn duidelijk en transparent:

€  65,– ex btw / per uur of per blog.

 

We hebben ook mooie deals om je bedrijf een boost te geven:

Tekst deal I

Web content: wervende tekst voor de homepage of een nieuw product of dienst op de website. € 195,– ex btw.

Content Marketing deal II

4 blogs voor een website, bijbehorende nieuwsbrief en wervend social media plan omtrent het onderwerp – € 295,– ex btw

Pers deal III

Persbericht over een nieuwe dienst of product, content voor website, briefing voor zowel interne- als externe communicatie, aanpassingen website en uitvoering social media – € 495,–

Marketing Communicatie deal IV

Alle marketing en communicatie voor uw bedrijf: het onderhouden van de website teksten, brochure teksten, opzet interne- en externe communicatie, persberichten, PR, nieuwsbrieven, interviews, social media en waar nog meer behoefte aan is – € 995,–/ ex.btw per kwartaal.

Dit pakket wordt door een aantal bedrijven afgenomen die geen communicatie of PR dame vast in dienst wil hebben maar wel gebruik wil maken van deze diensten, afhankelijk van de wensen nader in te vullen, op basis van een langer samenwerkingsverband, bijvoorbeeld elke twee maanden of elk kwartaal.

Tenslotte: ik woon en werk in Brielle en werk veel voor Rotterdamse bedrijven, gewoon omdat ik de taal spreek.

Kom je een keer langs in mijn kantoorpand in Brielle of neem je contact op? Ik vind het leuk om mee te denken, te sparren en jouw bedrijf op de kaart te zetten. Met de juiste boodschap.

 

Wil je nog meer weten? Lees dan mijn Bio hier…

 

Ik wens je een fijne dag!

 

Hartelijke groet, Esther