Een overtuigende tekst schrijf je zo!

Dinsdag 22 september van 13 – 15 uur: workshop creatief schrijven, doe je mee?
 
Een overtuigende tekst schrijf je zo!
 
 
Tegenwoordig is de aandacht van de lezer zo snel versnipperd dat een
boodschap je binnen no time moet raken. Je scrolt snel weer verder en dan
moet het wel blijven hangen voordat je weer naar het volgende onderwerp
racet. Maar het kan! Na jarenlange ervaring in een steeds snellere wereld
weet ik inmiddels hoe je snelle, korte teksten schrijft met impact die blijven
hangen. Om overtuigende teksten te schrijven heb ik mijn favoriete top tien
lijstje gemaakt die ik graag met je deel.
Een overtuigende tekst schrijf je zo!
 
 
1. Pleeg goed onderzoek: zorg dat je het onderwerp door en door kent.
Pas als jij het gevoel hebt dat je je product of onderwerp goed kent,
kun je er overtuigend over schrijven/praten. En dat merkt de lezer.
 
2. Weet wie je doelgroep is en wat je wilt verkopen. Wees daarom
specifiek. Het is beter je heel erg te richten op bijvoorbeeld specifieke
punaises dan op algemene kantoorartikelen die toch al iedereen
verkoopt. Ik noem maar een voorbeeld 😉
 
3. Zorg voor een overtuigend verhaal en geef voorbeelden om het
persoonlijk te maken.
 
4. Schrijf het aantrekkelijk op, eigenlijk een beetje in spreektaal zodat
mensen zich er makkelijk in kunnen vinden.
 
5. Herhaling. En dan niet zes keer hetzelfde zeggen maar wel zes keer
een situatie schetsen wat hetzelfde probleem (en oplossing)
aanbiedt. Door te zeggen wat het probleem is (en welke oplossing je
hebt), door een verhaal te schrijven, een voorbeeld te geven, een
quote van een bekende guru te geven en je argumenten nog eens in
een samenvatting te geven.
Een overtuigende tekst schrijf je zo!
 
6. Metaforen, vergelijkingen, analogieën: ze maken een tekst nog
overtuigender.
 
7. Samenhang, zorg dat het verhaal aan alle klanten klopt. Hoe? Door
eerst het probleem te schetsen, een oplossing aan te bieden en in de
samenvatting te herhalen hoe fijn het is als je van het probleem een
oplossing hebt gemaakt. Een beetje Tell-sell techniek, maar het
werkt!
 
8. Deel! Het is geen geheim dat een van de sterkste psychologische
drijfveren het gedrag van anderen is. Heeft een Facebook-pagina
veel likes? Dan zullen andere vanzelf volgen. Wordt een artikel gretig
gekocht? Dan verkoopt het als vanzelf beter. Zijn ergens veel
recensies over? Dat voert de interesse flink op.
Een overtuigende tekst schrijf je zo!
 
9. Ergens bij horen. Nog zo’n zo’n krachtige psychologische techniek,
dat het bijna valsspelen is. Geef je lezers de mogelijkheid ergens bij
te horen terwijl je anderen uitsluit. De groep van schrijvers, studenten
zakenlui, gezondsheidsfreaks, van (semi-)professionele sporters, van
hippe hipsters of van modemeisjes. Dus bepaal je doelgroep en
schrijf daar interessante content voor (maar dan ook echt iets
nieuws!)
 
10. Zorg dat je plezier hebt in het schrijven, die energie is voelbaar
voor de lezer. Ik zeg altijd: schrijf vanuit je tenen of je benen, vanuit je buikgevoel en je hart. En gebruik daarbij je verstand over wat je weet: zalig! Onderzoek veel en vergaar kennis en ga dan schrijven. Dan krijg je een schrijvers high (vergelijkbaar met een runners high) en kan jouw dag niet meer stuk. Als dat bericht ook nog eens goed gelezen wordt en mensen er op
reageren, voel je je op het juiste pad en ben je aan het bouwen van je business.
Een overtuigende tekst schrijf je zo!
 
Voel je het al kriebelen? Of vindt je het nog moeilijk om een goed stuk te schrijven? Je kunt mij altijd bellen want met jouw input maak ik er zo een mooi stuk van. Of je nu een overtuigend verhaal via een videovlog wilt vertellen of een mooie blog wilt maken, een artikel wilt schrijven, een leuke post op social media, aantrekkelijke productomschrijvingen of je webteksten wilt aanpassen, ik kan je helpen, graag zelfs, en SEO-proof. Want schrijven geeft energie en ik ben blij als ik je kan helpen. Ons communicatie advies uur tarief is € 75,–, voor tekstschrijven is dat € 55,– ex btw.
 
Plus we hebben ook hele aantrekkelijke superdeals waar je van te voren duidelijk weet
 
Storytelling kun je daarnaast heel goed gebruiken in combinatie met alle
negen bovenstaande technieken. Doe er alles aan om de verhalen die je
vertelt nóg beter te maken en je zult merken dat je een bijzonder
overtuigende copywriter bent!
Een overtuigende tekst schrijf je zo!
Contact en openingstijden – Wees welkom! Wij werken veel in de omgeving Rotterdam en Voorne Putten, Europoort en de Maasvlakte met ondernemers en zelfstandigen die graag een stapje vooruit willen. In een kennismakingsgesprek pluis ik precies voor je uit waar je behoefte aan hebt en wat ik voor je zou kunnen doen – en dat hoeft helemaal niet eens de hoofdprijs te kosten! maar wel zichtbaar rendement: je naamsbekenheid wordt groter, er wordt beter bekend wat je precies doet waardoor er vanzelf meer klanten op je pad komen: klanten die jij graag ziet!
 
Wil je meer weten? Bel of mail ons:
Contactgegevens: Honingerdijk 41  3063 BZ Rotterdam T: 06 11 923 337 E: service@nextcommunicatie.com
Mon – Fri: 9am – 6 pm Sat: 10am – 2pm Sun: Closed