Recensies En Passant

Altijd leuk om te lezen én om een mening te vormen: hoe vinden de lezers mijn boeken? Erg belangrijk ook, want een goede recensie is eerlijk, leerzaam en vaak doeltreffend. Hieronder vind je wat goede linkjes van recensies die een goed beeld weergeven van mensen die de tijd en moeite hebben genomen om een waardevolle recensie te schrijven – ik ben alleen maar dankbaar!

Groepsrecensie ‘En Passant’ – Esther Kreukniet – Perfecte Buren

Groepsrecensie ‘En Passant’ – Esther Kreukniet

no title has been provided for this book

Author: Esther KreuknietGenre: ThrillerPublisher: The House of Books

Michelle ligt in een coma na een ernstig auto-ongeluk. Herinneringen aan haar zorgeloze leven komen in flarden voorbij. Een luxe leven in Kralingen met haar succesvolle man, twee kinderen, een vakantiehuis in Zuid-Frankrijk, vrienden, en alles in overvloed. Toch hunkert ze naar meer. Michelle stort zich in een hartstochtelijke affaire met de stoere Jacob, maar ze beseft niet dat iemand haar nauwlettend in de gaten houdt. Terwijl ze aan haar ziekenhuisbed gekluisterd is, lijken al haar geheimen aan het licht te komen. Kan ze haar familie wel vertrouwen?

Lezers; Leonie Wildeboer, Hilde van den Bosch, Linda Hilgers, Bianca Blok en Karin Teirlynck Groepsrecensie gemaakt door Karin Teirlynck, PB)

Wendy Wenning schreef voor Hebban een mooie recensie:

Lezersrecensie

En passant

door Wendy Wenning 10 maart 2020  +1 vind ik ook leuk

“De spanning wordt langzaam opgebouwd en op subtiele wijze werd ik naar een verrassende en onthutsende ontknoping geleid. Esther Kreukniet heeft met En passant een zeer goed boek geschreven en ik hoop dat er nog meerdere thrillers van haar hand zullen volgen.”

En passant heb ik gelezen voor Boekenbijlage.nl.

Lees hier verder: Recensie van Wendy Wenning over En passant | Hebban.nl

En passant – Boekreviews

Linda de ReusLinda de ReusBoekreviews

THRILLER & SPANNING • THE HOUSE OF BOOKS •

En passant

Citaat

Michelle zit gevangen in haar coma en kan vrijwel niet bewegen, wat als er iets gebeurd? Kreukniet heeft dit goed weergegeven, het is een beangstigend idee en haast verstikkend.

En passant | Esther Kreukniet | vrouwenthrillers.nl, Wemmie Wolf:

Esther Kreukniet weet zich op ongeëvenaarde wijze te verplaatsen in haar hoofdpersonage. Dit boek laat zich niet door iedereen zomaar schrijven. Er is zorgvuldig nagedacht over de invalshoek, de inhoud, wat er toe doet en wat weg te laten. Tevens zijn de valkuilen vermeden door balans aan te brengen in hetgeen er plaatsvindt. De teugels blijven strak. Op bepaalde momenten wat gevierd, maar nergens verliest Esther de controle. Doordat de auteur heeft verkozen vast te houden aan de ik-vorm kan het zijn dat dit op sommige vlakken wat verwarrend is. Ieder karakter dat de revue passeert heeft zo zijn of haar eigen agenda. Met de een hebben we wat meer consideratie dan met een ander, maar allen weten wel de aandacht van de lezer vast te houden.
En passant betreft een uiterst vernuftige thriller die te allen tijde de feitelijkheid niet uit het oog verliest. Hoewel niet alles als een donderslag bij heldere hemel komt, blijven enkele vragen lang onbeantwoord. Tergend langzaam worden uiteindelijk de ontbrekende fragmenten gevonden.
Mijn inziens verdient Esther Kreukniet met dit boek alle lof. Juist door niet uit de bocht te vliegen daar waar het makkelijk kan, weet ze mij te overtuigen dat ze de kunst van het schrijven daadwerkelijk meester is. En passant is een gelaagde en tevens geslaagde thriller van een uitzonderlijke kwaliteit.

En Passant – Esther Kreukniet | Recensie van het boek (adorablebooks.nl)

Mening over En Passant

En Passant is mijn eerste kennismaking met Esther Kreukniet, maar ik ben meteen enthousiast! In twee treinritjes (van Breda naar Maastricht en weer terug) las ik En Passant uit. Ik had geen verwachtingen van het boek en ik had er eigenlijk ook nog niets over gelezen. Geheel neutraal begon ik dus met lezen. In het begin had ik even wat moeite met de tijdsprongen. Hoofdpersoon Michelle ligt namelijk in een coma en flarden van haar leven springen voorbij in verschillende hoofdstukken. Hierdoor blijf je alert op dingen die eventueel nog kunnen gaan gebeuren. Hoe langer je aan het lezen bent, hoe meer er duidelijk wordt over hoe Michelle in coma is geraakt. Heel leuk dat je leest vanuit Michelles perspectief, die  dus in coma ligt. Een heel bijzondere invalshoek!

En passant eBook door Esther Kreukniet – 9789044345407 | Rakuten Kobo België

Samenvatting

Michelle ligt in een coma na een ernstig autoongeluk. Herinneringen aan haar zorgeloze leven komen in flarden voorbij. Een luxe leven in Kralingen met haar succesvolle man, twee kinderen, een vakantiehuis in Zuid-Frankrijk, vrienden, en alles in overvloed. Toch hunkert ze naar meer. Michelle stort zich in een hartstochtelijke affaire met de stoere Jacob, maar ze beseft niet dat iemand haar nauwlettend in de gaten houdt. Terwijl ze aan haar ziekenhuisbed gekluisterd is, lijken al haar geheimen aan het licht te komen. Kan ze haar familie wel vertrouwen?
Niets is wat het lijkt, en Michelle moet vechten voor haar leven – en de waarheid.

Over dit boek

249Pagina’s5 – 6Uur te lezen72kWoorden totaal