Zo hou jij je goede voornemens wel vol!

Heb jij ieder jaar goede voornemens en komen die ook uit? Wil je stoppen met roken (maar nu echt), fitter worden, -tig kilo afvallen (en slank blijven), je droombaan of je droompartner vinden (en ook houden), meer relaxen of juist actiever worden? Mijn goede voornemen was om geen goede voornemens meer te hebben!

Ieder jaar staan de bladen er vol van, is het een geliefd onderwerp op tv en vragen we aan elkaar wat onze goede voornemens zijn. Drie kilo eraf, stoppen met roken of drinken, stoppen met roddelen, of andere negativiteit: we maken in januari massaal goede voornemens. Jammer genoeg komen niet al die goede voornemens altijd uit en kabbelt ons leventje rustig verder. Met een dikke vette frustratie voordat het februari is. Herkenbaar? Met deze tips kun je zorgen dat jouw voornemens wel lukken.

 

Ik heb een methode ontwikkeld waarin je je leven positief te verandert en vooral ook zo te blijft! ik moest dit wel doen want ik nam ook elk jaar (of tussendoor bijvoorbeeld na een uit de hand gelopen vakantie) mezelf voor om het deze keer echt, echt, ECHT vol te houden. En het is me gelukt! Hoe? Door een methode te maken die echt werkt. Eenvoudig. Door op te schrijven wat voor je werkt en waar je je goed bij voelt. Het kost je maar vijf minuutjes per dag en je voelt je er beter door. Je zelfvertrouwen groeit, je energie neemt toe en je blik weer helder.

Schrijfoefening:

Voordat we beginnen is het handig om een paar dingen duidelijk te hebben. Begin met één ding, niet drie dingen tegelijk. Bedenk dat je niet alleen met oud en nieuw met een goed voornemen kunt beginnen maar ook gewoon halverwege het jaar, wanneer jij maar wilt.

 

Wat wil je? Wat wil je ECHT?

Wat is je doel voor het nieuwe jaar?

Wat wil je graag bereiken?

Hoe zal je je dan voelen?

Wanneer denk je dat je het gehaald hebt?

Wat doe je evt. bij een kleine terugval?

Hoe help je jezelf gemotiveerd blijven?

Hoe beloon je jezelf als je je doel bereikt hebt?

Tips:

  1. Bepaal je doel. Een doel, niet drie. Wees realistisch en bedenk wat je echt graag wilt.
  2. Houd het niet voor jezelf, maar deel het met je beste vriend, partner en ook kind. Het is belangrijk dat je omgeving weet waar je mee bezig bent zodat ze begrip hebben als je even een chagerijnig dipje hebt.
  3. Schrijf voor jezelf elke dag op waar je mee worstelt, wat je moeilijk vind en wat je fijn vindt en waar je trots op bent. Je emoties van je afschrijven sterkt je enorm in je zelfvertrouwen. Je kunt een schriftje kopen of je vorderingen in je notities van je telefoon schrijven, maar houd dit process bij: leerzaam!
  4. Op wat je wel wilt, niet op wat je niet wilt. Goede voornemens komen vaak voort uit ontevredenheid (te dik, te lui, geen conditie of niet gewaardeerd worden enzovoorts) dus draai je om naar het positieve. Je wilt gezonder leven, beter in je vel voelen, doen waar je blij van wordt. Dat klinkt al beter dan niet meer snoepen, stoppen met roken of niet meer over je heen laten lopen.
  5. Babystapjes. Veranderingen die je geleidelijk invoert hebben een veel sterkere basis dan de impulsieve of de ‘het roer om’ acties. Wil jij je voornemen echt goed uitvoeren? Maak er dan kleine stapjes van. Hak je voornemen in kleinere acties die je ook echt simpel kunt uitvoeren. Als je een stap dan aardig onder de knie hebt, zet je pas een volgende stap.

 

Wil je meer weten en wil je echt je leven positief veranderen? In mijn boek Pluk Je Geluk begeleid ik jou stap voor stap. Op een(h)eerlijke manier en op je eigen tempo, zonder dat je naar een coach of psychologe hoeft, je kunt dit heerlijk in je eigen tijd doen – met groots effect. Iedere dag werk je namelijk aan jezelf en schrijf je zelf op wat voor jou werkt. Ik geef je een overpeinzing waar je over na moet denken, een gezond recept, een oefening om lekker te bewegen, ik stuur je er op uit om naar buiten te gaan en van de natuur te genieten, ik geef je mooie meditaties en oefeningen voor yoga maar ik geef je vooral een bak met zelfvertrouwen. Alles waar jij bang voor was en onbewust tegen hield, laat je hierdoor gaan waardoor je het leven creëert waar je naar verlangt. Een vrolijk, happy leven, waarin je al het goede aantrekt en je je beter voelt, probeer het maar, ik ben het levende bewijs! Ook mijn vriendinnen en de vele vrouwen die het boek al geprobeerd hebben, zijn oprecht enthousiast en voelen echt een verschuiving. Het geheim is dan ook dat je doelen stelt en dat je na dertig dagen echt een nieuw patroon hebt ontwikkeld dat bij jouw heerlijke leven past. Alle negativiteit, ballast en zorgen kun je achter je laten. Is dat geen mooi begin voor 2018? Misschien is het mooi voor jou of voor iemand die je kent en die je zó graag het geluk gunt, het is een mooi cadeau met prachtig beeldmateriaal en mogelijkheden om inspiratie op te doen en te schrijven.

Zo hou jij je goede voornemens wel vol! Bestel mijn boek en verander je leven! Kijk op Bol.com , vraag ernaar in de boekhandels of kijk bij Bruna, Ako, Libris of ECI.

 

En heb je vragen? Mail me: info@estherkreukniet – want ik gun jou zo’n heerlijk leven – gewoon in het hier en nu en met jouw omstandigheden maken we er het mooiste van!