Biografie

Esther Kreukniet is journaliste, copywriter en schrijfster.

Ze deed het VWO aan RSG Brielle en studeerde daarna bedrijfskunde op Business School Lausanne, haalde een MBA in Marketing & Finance en werkte zes jaar als marketing manager bij Profile Tyrecenter Excelsior. Na de verkoop van het bedrijf in 2002 gooide ze het roer om en volgde haar hart: schrijfster worden. Haar debuutroman Beau Ravage verkocht meer dan 10.000 exemplaren. Twee jaar later volgde Facade en in 2011 werd Carte Blanche verkozen tot het ultieme zomerboek (Margriet). En Passant, Pluk Je Geluk en Noblesse Oblige volgden al snel.

In 2002 startte ze haar eigen communicatieadviesbureau, Next Communicatie, waar ze MKB-bedrijven in de regio Rotterdam adviseerde over communicatie- en marketingstrategieën. In 2012 trad ze toe tot Deloitte Innovation als senior content consultant en werkte ook als freelancejournaliste voor verschillende kranten en tijdschriften. Momenteel is ze senior copywriter en eindredacteur bij EY Nederland.

In haar vrije tijd is ze gepassioneerd over het verkennen van nieuwe culturen tijdens reizen en het ontdekken van culinaire hoogstandjes voor een gezonde levensstijl. Ze gelooft in het creëren van een positieve mindset op energetisch, fysiek en psychisch niveau en onderzoekt alles dat op haar pad komt. Esther begeleidt ook al 15 jaar mensen bij het schrijven van boeken, waarbij ze anderen motiveert om hun dromen waar te maken.